Pradėkime nuo to, kas yra tas asmeninis prekės ženklas (angl. Personal branding). Amazon įkūrėjas, Jeff Bezos, yra pasakęs, kad tai yra tai, ką kiti kalba apie mus, kai mūsų nėra šalia. Kitaip tariant, tai yra mūsų pačių siunčiama žinutė kitiems apie mus. O asmeninio prekės ženklo vystymas yra procesas, kurio metu mes skleidžiame pasirinktą žinutę bei emociją. Ar kada pagalvojote, kaip jaučiasi žmogus, kuris jus pasamdo arba įdarbina? Kaip jaučiasi kolegos, kurie dirba su jumis vienoje komandoje? O kaip jaučiasi klientai, kurie kreipiasi į jus dėl jūsų paslaugų?
Asmeninį prekės ženklą turime visi. Tiek aš, tiek jūs. Net ir tada, jeigu nekalbame konferencijose, nesame vieši žmonės, neturime socialinių tinklų, mes turime stipresnį arba silpnesnį asmeninį prekės ženklą. Kiekviena interakcija su kitu žmogumi (tien online, tiek offline erdvėje) siunčia kitiems tam tikrą žinutę ir emociją apie mus bei formuoja mūsų įvaizdį. Taigi, drąsiai galima sakyti, kad asmeninį prekės ženklą mes kiekvienas vystome, deja, kai kurie apie tai nesusimąsto.
Kodėl verta vystyti asmeninį prekės ženklą?
Tam, kad būtų aiškiau, kodėl yra svarbu dirbti ties savo asmeniniu prekės ženklu, labai kviečiu susipažinti su pagrindiniais privalumais, kuriuos mums gali suteikti šis procesas.
Visų pirma, tikslingas asmeninio prekės ženklo vystymas gali užtikrinti, kad už savo darbą, teikiamą paslaugą ar produktą, jūs gausite daugiau pinigų. Taip nutinka dėl to, kad asmeninio prekės ženklo vystymas jums leidžia pasiekti daugiau žmonių, sukurti artimesnį ryšį bei pasitikėjimą. Vadinasi, jūsų klientų ratas gali išsiplėsti, paslaugų arba produktų kainos kilti arba galite gauti geriau apmokamą darbo pasiūlymą, nes apie jūsų kompetencijas sužinos daugiau žmonių bei įmonių.
Antra, asmeninio prekės ženklo vystymo procese sulauksite nemažai dėmesio, bet, svarbiausia, atsiras tikimybė sukurti daugiau vertingų partnerysčių, įvairių bendradarbiavimo projektų, kurie atvers dar daugiau galimybių.
Trečia, padidės tikimybė, kad jūsų klientų ratą užpildys vien idealūs klientai su kuriais bus gera ir malonu dirbti. Taip, žmonės renkasi ne tik produktą arba paslaugą, bet ir žmogų, kuris tai teikia. Jeigu jūsų transliuojamos vertybės atitiks klientų vertybes, užtikrinsite, kad darbas kartu bus malonus abejoms pusėms. Taip pat yra galimybė sulaukti darbo pasiūlymų iš tų įmonių, kurios jus domina. Įdomu ir tai, kad turint stiprų asmeninį prekės ženklą galite sulaukti tiek pasiūlymų, jog turėsite galimybę patys rinktis tinkamiausią darbovietę.
Nuo ko pradėti vystyti asmeninį prekės ženklą?
Tikiu, kad jau supratote, kokią vertę jums gali suteikti asmeninio prekės ženklo vystymas, todėl dabar pasidalinsiu keliomis rekomendacijomis, kurios jums padės tą daryti sėkmingiau.
Pradėti reikėtų nuo savianalizės. Labai svarbu suprasti, kokios yra jūsų vertybės, asmeninės bei profesinės stiprybės, kaip šiuo metu kiti žmonės mato jus bei kokią emociją jiems skleidžiate. Taip pat rekomenduoju identifikuoti savo tikslą - kodėl darote tai, ką darote? Šis tikslas neturėtų remtis į materialius dalykus, nes tokiu atveju greitai prarasite motyvaciją. Jūsų tikslas turėtų būti tarsi jūsų misija, kuri sieks padaryti bent mažytį pokytį atstovaujamoje industrijoje.
Kai suvokiate, kas esate, kokios jūsų stiprybės ir išskirtinumai, reikėtų aiškiai apsibrėžti, kokią tikslinę auditoriją norite pasiekti. Neužtenka įsivardinti vien tik amžių, lytį, lokaciją. Pasižiūrėkite plačiau ir identifikuokite savo tikslinės auditorijos poreikius, baimes, iššūkius, vertybes, laisvalaikio leidimo būdą, naudojamus komunikacijos kanalus ir pan.
Sekantis žingsnis būtų konkurencinės aplinkos apžvalga. Labai svarbu atidžiai apžvelgti konkurentus ir atsakyti sau į klausimus - ar mano konkurencinė aplinka aktyvi? Kas yra mano konkurentai? Kokios jų stiprybės? Kokios jų silpnybės? Kuo ir kaip aš galėčiau išsiskirti iš jų?
Kai žinote šiuos dalykus galite pagalvoti apie savo pozicionavimą bei prekės ženklo pažadą, kuris padės jums išsiskirti konkurencinėje aplinkoje ir patraukti tikslinės auditorijos dėmesį.
Po visų šių žingsnių prasideda komunikacijos procesas, kuriam būtina turėti strategiją ir taip pat labai svarbu tinkamai pasirinkti komunikacijos kanalus. Dažnai žmonės pasižiūri į tai siaurai ir pasirenka vieną populiariausią kanalą, neatsižvelgę, ar jiems tikrai to reikia, ar ten lankosi jų tikslinė auditorija. Nepamirškite, kad į komunikacijos procesą turėtų būti įtraukti ne tik socialiniai tinklai (Facebook, Instagram, Linkedin ir kt.), bet ir kiti jums tinkami komunikacijos kanalai - žiniasklaida, renginiai, konferencijos, tinklalaidės, internetinis tinklalapis ir kt.
Žmonės pasitiki žmonėmis
Pabaigai noriu pasidalinti Nielsen tyrimo rezultatu - net 92% žmonių yra linkę labiau pasitikėti kitų žmonių rekomendacijos, o ne įmonių. Ką tai pasako? P2P (people to people) komunikacija gali būti itin efektyvi, nes mes kiekvienas esame linkę labiau tikėti draugo, pažįstamo, o gal net ir nepažįstamo rekomendacija nei pačių įmonių reklamomis. Būtent asmeninio prekės ženklo vystymas leidžia sukurti didžiausią įmanomą pasitikėjimą bei suteikia naujas galimybes jūsų verslui arba karjerai.
Žmonės mėgsta sakyti, jog asmeninį prekės ženklą reika kurti. Aš mėgstu sakyti, kad jį reika vystyti, nes kūrybos čia nėra daug. Kuriamas asmeninis prekės ženklas gali neatitikti realybės ir tokiu atveju jūsų reputacija nukentės. Labai svarbu, kad jūsų įvaizdis visuose komunikacijos kanaluose būtų vientisas, todėl kviečiu ne kurti, o atrasti ir identifikuoti tai, ką turite savyje gražiausio bei parodyti tai kitiems. Pradėti niekada nevėlu!