Instagram laisvai samdomiems specialistams: ką reikėtų žinoti?

2020-04-22
Indrė Širkienė
7 minutės

Vis drąsiau galima teigti, kad praėjo tie laikai, kai Instagram platforma buvo TIK vaikų ar paauglių erdvė, kurioje keliamos laisvalaikio akimirkos ar gražiai atrodantis patiekalas geidžiamiausiame restorane. Pastaruoju metu Instagrame stipriai auga vertingos ir naudingos informacijos poreikis. Tą įrodo ne tik ilgėjančių įrašų tendencijos (Later.com duomenimis 2019 m. Instagram įrašai pailgėjo 55 simboliais, lyginant su 2018 m.), bet ir vis didesnė gausa įvairių sričių specialistų, kurie dalinasi patarimais, rekomendacijomis ir savo įžvalgomis.

Instagram platformoje uždirba ne tik influenceriai

Šio socialinio tinklo naudojimas gali būti ne tik laiko švaistymas. Tereikia atsirinkti, kokius profilius norime sekti. Turime pasirinkimą sekti visiems žinomus influencerius ir domėtis jų asmeniniu gyvenimu, tačiau taip pat turime pasirinkimą sekti įvairių sričių specialistus ir plėsti savo žinias apie teisę, finansų valdymą, marketingą ir kt.

Instagram didžiąją daugumą auditorijos sudaro 18-34 m. žmonės. Atsižvelgiant į tai, kad šios amžiaus grupės asmenys yra didelę perkamąją galią turinti grupė, laisvai samdomiems specialistams šis socialinis tinklas gali tapti puikia platforma ne tik įvaizdžio formavimui ar žinomumo didinimui, bet ir klientų paieškai.

Kaip efektyviai išnaudoti Instagramą asmeniniam marketingui?

1.    Atsinaujinkite Instagram profilį

Žmogus, užsukęs į jūsų profilį, per 3 sekundes nusprendžia sekti jus ar ne, todėl bendras jūsų Instagram profilio vaizdas gali lemti, ar vartotojas perskaitys jūsų įrašus ir taps sekėju, ar ne. Jeigu iki šiol savo Instagram profilį naudojote tik asmeninio gyvenimo akimirkoms, bet dabar norite pritraukti tikslinės auditorijos ir versti ją klientais, rekomenduoju atsinaujinti:

  • profilio nuotrauką – nuotrauka turėtų būti su ryškiu antruoju planu arba kita ryškia detale, aiškiai matomu veidu, dar geriau, kai nuotraukoje atsispindi jūsų atstovaujama sritis (pavyzdžiui, rankoje galima laikyti darbo įrankį ar pan.)
  • BIO aprašymą – į 150 galimų simbolių turite sutalpinti trumpą aprašymą apie tai, ką žmonės ras jūsų Instagram paskyroje, kas jūs esate ir ko siekiate, pagrindinę paslaugą ir raginimą veikti (angl. call to action)
  • susitvarkyti “highlights” skiltį – Highlights skiltis leidžia išsaugoti pačią svarbiausią informaciją ir pristatyti ją profilio lankytojams, todėl čia reikėtų įtraukti pagrindines paslaugas, atsiliepimus, informaciją apie savo patirtį ir kitą svarbią, naudingą informaciją.
  • pašalinti visa turinį, kuris nebetinka profesionaliam profiliui – jeigu savo asmeninį profilį versite į tą iš kurio planuojate uždirbti, reikėtų peržiūrėti senesnes nuotraukas bei tas nuotraukas, kuriose esate pažymėti ir ištrinti tas, kurios nebetinka tiek įvaizdžio, tiek turinio prasme.
  • labai svarbu, kad profilis būtų viešas, nes jus turi atrasti potencialūs klientai

2.    Kurkite vertingą turinį

Pradėkite dalintis tuo, ką išmanote ir žinote geriausiai. Nebijokite ilgesnių tekstų, nes žmonės šioje platformoje juos skaito! Patarkite, rekomenduokite, pristatykite savo srities naujienas ir jas pakomentuokite paprasta žmonių kalba – tokiu būdu stiprinsite savo ekspertiškumą ir įgysite patikimumo.

3.    Planuokite nuotraukas

Instagram yra vizualaus turinio kanalas. Ši tendencija nesikeičia, todėl nuotraukoms ar vizualams šiame socialiniame tinkle reikėtų skirti daug dėmesio. Visų pirma, jos turi derėti tarpusavyje, nes apsilankius bet kuriame profilyje estetiškas vaizdas yra vienas iš dalykų, kuris patraukia vartotojo dėmesį. Antra, nuotraukose ar vizualuose turėtų jaustis vientisumas – pasirinkite 2-3 pagrindines spalvas, kurios dominuos profilyje ir stenkitės jas išlaikyti vizualiniame turinyje. Puikūs pavyzdžiai:

No alt text provided for this image

4.    Pasiekite tikslinę auditoriją

Vien tik turinio kūrimo nepakaks tam, kad efektyviai pasiektumėte tikslinę auditoriją. Susitvarkius profilį ir sukūrus bent 9 vertingus įrašus, galite pradėti auditorijos auginimą.

Apsvarstykite mokamos reklamos būdus: Instagram reklama, reklama per žinomesnių žmonių (influencerių) profilius, kurie gali turėti dalį jums reikalingos auditorijos. Labai svarbu renkantis influencerį pasižiūrėti, ar jis tinka jums vertybiškai, ar jis turi jums reikalingos auditorijos ir ar ta auditorija yra tikra, įsitraukusi.

Taip pat apsvarstykite ir nemokamus būdus, leidžiančius pasiekti auditoriją: vietos lokacijos ir teisingų grotažymių pasirinkimas, tikslinės auditorijos įrašų komentavimas, iššūkių ar kitų akcijų organizavimas bei virusinių įrašų kūrimas (tokie įrašai, kuriais žmonės nori dalintis).

Kiti naudingi straipsniai:

Prenumeruokite ir sužinokite pirmieji!

Ar norėtumėte kartą į mėnesį gauti laišką, kuriame aptarčiau svarbiausias socialinių tinklų naujienas?

Daugiau patarimų apie socialinių tinklų komunikaciją ir prekės ženklo vystymą: