„Instagram“ tendencijos 2021-iesiems: į ką atkreipti dėmesį planuojant komunikaciją

2021-01-29
Indrė Širkienė
8 minutės

„Instagram“ socialinio tinklo populiarumas Lietuvoje sparčiai auga. Remiantis statista.com duomenimis, 2020 metais „Instagram“ vartotojų Lietuvoje skaičius pasiekė 748 tūkst. Metų pradžioje turėjome kiek daugiau nei 622 tūkst. vartotojų. Tikiu, jog 2021-aisiais „Instagram“ populiarumas tik dar labiau augs. Šiame straipsnyje noriu išskirti 7 pagrindines tendencijas, į kurias verta atkreipti dėmesį planuojant savo komunikaciją šioje platformoje.

1. Dar daugiau dėmesio skirsime „Reels“ turiniui.

Šis turinio formatas yra gana naujas ir Lietuvoje vartotojai juo pradėjo naudotis vos prieš kelis mėnesius. Nepaisant savo panašumo su „TikTok“ socialiniu tinklu, galima teigti, kad „Reels“ funkcija „Instagram“ vartotojams patiko ir trumpų, smagių, edukuojančių vaizdo įrašų galime pamatyti vis daugiau tiek užsienyje, tiek Lietuvoje. Šiuo metu „Reels“ turinys užtikrina didesnį, organišką įrašų pasiekiamumą, todėl verta apsvarstyti ir įtraukti tai į savo komunikacijos strategiją.

2. Karuselės – vienas iš efektyviausiu turinio formatų.

„Bannersnack“ ir „SocialInsider“ tyrimo rezultatai atskleidė, jog įrašas, kuriame įkeliame daugiau nei vieną nuotrauką yra efektyvesnis, lyginant su įprastais įrašais. Didžiausią efektyvumą garantuoja tos karuselės, kuriose yra panaudotos daugiau kaip 8 nuotraukos. Šis įrašų tipas leidžia pasiekti daugiau žmonių, nes prie kiekvieno iš jų vartotojas praleidžia daugiau laiko nei prie įprasto įrašo. Taip pat karuselės suteikia puikią galimybę įdomiau papasakoti istoriją ir įtraukti vartotojus į kuriamą turinį.

3. Apsipirkimas „Instagram“ programėlėje tampa realybe.

Prognozuojama, kad ateinančiais metais tai bus pagrindinė tendencija, kuri dominuos visame pasaulyje. Vartotojai šiame socialiniame tinkle galės ne tik bendrauti, kurti turinį, bet ir apsipirkti. Tai reiškia, kad jiems nebereikės eiti į verslo el. parduotuvę tam, kad galėtų įsigyti norimą produktą. Remiantis 2019 m. „Facebook“ duomenimis, net 70% pirkėjų naudojasi „Instagram“ kanalu kaip produktų paieškos kanalu.

4. „Instagram Live“ bus populiarus ne tik karantino metu.

2020 m. „Business Insider“ duomenys rodo, kad „Instagram Live“ transliacijų populiarumas balandžio mėnesį išaugo net 70%. Visgi, tikėtina, kad net ir po pandemijos šis turinio formatas išliks populiarus, nes jis suteikia neįkainojamą galimybę užmegzti artimą ryšį su savo auditorija. Kaip tik šiuo metu „Instagram“ testuoja galimybę prie gyvos transliacijos prisijungti net 4 žmonės, kas suteiktų galimybę organizuoti virtualias diskusijas arba renginius.

5. Auga išsisaugojimų ir pasidalinimų skaičiaus reikšmė.

Galima teigti, jog baigėsi era, kai įmonės ir specialistai komunikacijos sėkmę matuodavo tik sekėjų skaičiumi arba patinka (angl. like) mygtuko paspaudimais. Vis daugiau prekės ženklų supranta, kad „Instagram“ platforma labai vertina „save“ paspaudimus, kurie leidžia išsisaugoti turinį ateičiai ir prie jo grįžti dar ne kartą, bei „share“ paspaudimus, kurie leidžia užsitikrinti nemokamą sklaidą. Taigi, mūsų turinys šioje platformoje turi būti ne tik gražus, bet ir naudingas, įkvėpiantis, motyvuojantis tam, kad vartotojai norėtų jį išsisaugoti arba juo pasidalinti.

6. Autentiškumas išliks itin svarbus.

Apie autentiškumo tendencijas yra kalbama jau ne vienerius metus, tačiau ypatingai šiais metais yra pastebima, kad vis daugiau verslų arba asmeninių prekės ženklų leidžia sau būti savimi. Žmonėms pabodo idealus, nudailintas gyvenimas, tobulai išdirbtos nuotraukos. Vartotojai nori matyti tikrą, nesuvaidintą realybę, todėl šiuo metu itin gerai sekasi tiems profiliams, kurie geba išpildyti šiuos vartotojų lūkesčius.

7. „Instagram stories“ populiarumas vis labiau augs.

Remiantis „Trybe Dynamics“ apklausomis, stories tapo ypatingai svarbiu influencerių rinkodaros aspektu, o 78% prekės ženklų teigia, kad Instagram stories turėjo didelės ir reikšmingos įtakos jų prekės ženklo augimui. Pastebėta, kad didžioji dalis vartotojų savo naršymo kelionę Instagram“ kanale pradeda būtent nuo stories peržiūros ir tik tuomet eina skaityti įrašų, todėl ateinančiais metais „Instagram stories“ bus ne tik rekomendacija, bet ir būtinybė kiekvienam verslui ar asmeniniam prekės ženklui, kuris nori pasiektų gerų rezultatų šiame socialiniame tinkle.

Skaitykite daugiau Delfi straipsnyje - ČIA

Kiti naudingi straipsniai:

Prenumeruokite ir sužinokite pirmieji!

Ar norėtumėte kartą į mėnesį gauti laišką, kuriame aptarčiau svarbiausias socialinių tinklų naujienas?

Daugiau patarimų apie socialinių tinklų komunikaciją ir prekės ženklo vystymą: