Ko galime tikėtis iš „Instagram“ socialinio tinklo 2024-aisiais metais?

2024-01-03
Indrė Širkienė
5 minutės

2023-iaisiais „Instagram“ socialinis tinklas pasižymėjo sparčiu augimu. Remiantis napoleoncat.com duomenimis, per pastaruosius metus Lietuvoje vartotojų skaičius perkopė 1 mln., o pasaulyje 2,4 mlrd. vartotojų. Ši platforma yra ketvirtoje vietoje pagal populiarumą tarpautiniu mastu. Socialinių tinklų rinkodaros specialistė Indrė Širkienė dalinasi 8 tendencijomis, kurias galėsime stebėti bei įgyvendinti „Instagram“ 2024-aisiais metais.


Nišinės bendruomenės taps reikšmingesnės


Dar 2023 m. pristatyta Instagram kanalų (Broadcast Channels) funkcija, kuri leidžia glaudžiau bendrauti su esama auditorija, bei galimybė įrašus kelti tik artimam draugų ratui, rodo, jog „Instagram“ ragina atkreipti dėmesį į bendruomenės telkimą bei užmegzti artimesnį ryšį su ja. Šia funkcija naudosis ne tik prekių ženklai, bet ir nišinės bendruomenės, kurios sulauks vis daugiau vartotojų dėmesio.


Reels neapleis pozicijų


Kaip ir 2023 m., taip ir šiais metais Reels, video turinio, reikšmė ir populiarumas augs. Tą lemia aukšti vartotojų įsitraukimo rodikliai ir pakankamai lengvas šio turinio formato vartojimas. Aktualiausias bus trumpas, vos kelių sekundžių trukmės video turinys.


Karuselių reikšmė augs


Nereikėtų orientuotis vien tik į Reels, nes šiais metais populiarės ir dar vienas įrašo formatas - karuselės. Tai toks turinys, kai į įrašą pridedame daugiau nei vieną nuotrauką ar video. Šis formatas tinka ne tik tam, kad pademonstruotume kelis produktus viename įraše, bet ir tam, kad papasakotume svarbią istoriją. Pastebėta, jog „Instagram“ karuseles išrodo tam pačiam žmogui, dažniausiai, daugiau nei vieną kartą. Dėl didesnio matomumo prekių ženklai tokį formatą pasitelks vis dažniau.


Labiau reaguosime į autentišką ir netobulą turinį


Praėjo tie laikai, kai kalbėdavome, jog „Instagram“ yra tobulai išdirbto vizualinio turinio platfoma. Net ir patys didžiausi prekių ženklai vis dažniau įkelia įprastas, buitines nuotraukas tokiu būdu atskleisdami savo autentišką pusę. Auditorijai toks turinys rezonuoja, nes yra paprasta susitapatinti su kūrėju ar prekės ženklu.


Vartotojų generuojamas turinys video formatu taps aktualesnis


Vartotojų generuojamas turinys (UGC - user generated content) bus tai į ką orientuosis dauguma verslų, norėdami atliepti vartotojų poreikį matyti autentišką turinį. Dalis prekių ženklų samdys UGC turinio kūrėjus tam, kad gautų tokio tipo turinio, kita dalis visomis išgalėmis skatins jau esamus klientus tokį turinį kurti. Šioje srityje daugiausiai bus orientuojamasi būtent į video turinį.


Daugiau dėmesio asmeninėms žinutėms


Šiais metais, kaip niekada, prekių ženklai skirs daugiau dėmesio bendravimui asmeninėse žinutėse. „Instagram“ socialinis tinklas vertina artimą ryšį tarp vartotojų, todėl vis dažniau bus pasitelkiamos papildomos programos, pavyzdžiui, Manychat, kurios padės bendravimą su esama auditorija perkelti iš komentarų skilties ar kitų erdvių į asmenines žinutes.


Populiarės Live transliacijos


Atsiras vis daugiau galimybių interaktyvesnėms live transliacijoms, todėl jų „Instagram“ socialiniame tinkle matysime dar daugiau nei iki šiol. Svarbu suprasti, kad live transliacijos yra galingas turinio formatas, kuris padeda prekių ženklams užmegzti artimesnį ryšį realiu laiku.


Bendradarbiavimas - siekiamybė

Šiais metais partnerystės ir bendradarbiavimo (collaboration) tipo įrašai bus itin efektyvūs tiems prekių ženklams, kurie siekia pasididinti matomumą bei pasiekti naujas auditorijas organiškai. Bendradarbiaudami su tam tikrais turinio kūrėjais ar kitais verslais, jie galės sukurti įdomesnio turinio, kuris labiau pritrauks vartotojų dėmesį.

Kiti naudingi straipsniai:

Prenumeruokite ir sužinokite pirmieji!

Ar norėtumėte du kartus per mėnesį gauti laišką su mano rekomendacijomis socialinių tinklų komunikacijai?

Daugiau patarimų apie socialinių tinklų komunikaciją ir prekės ženklo vystymą: