Specialisto internetinė svetainė: į ką atsižvelgti?

2021-03-10
Indrė Širkienė
9 minutės
Internetinės svetainės kūrimo darbai gali tapti tikru iššūkiu (ypač tada, kai neturime daug patirties). Neslėpsiu, kai pradėjau galvoti apie savo el. svetainę, iškart kilo vaizdiniai susiję su spalvomis, efektais, tačiau tik vėliau pagalvojau, kad be viso to yra daug svarbiau, jog vartotojai galėtų itin paprastai ja naudotis. Taip pat labai svarbu, kad visas išdėstymas būtų logiškas, stuktūruotas, kad nepraleisčiau esminių puslapių, kurie svarbūs vartotojų apsisprendimui dirbti kartu. Juk internetinė svetainė yra skirta ne tik tam, kad mus reprezentuotų, bet ir tam, kad parduotų, tiesa?  

Šiandien noriu pasidalinti su jumis, kokios skiltys turi būti jūsų internetinėje svetainėje, jeigu norite formuoti patikimumą, ekspertiškumą ir įtikinti potencialius klientus pasirinkti būtent jus.

Pagrindinis puslapis


Šiame puslapyje rekomenduoju turėti savo nuotrauką (juk esate asmeninis prekės ženklas ir užmegzti kontaktą bei ryšį yra svarbu jau pirmosiomis sekundėmis). Be to, reikėtų aiškiai ir trumpai parašyti, kas esate bei kam padedate. Nešvaistykite vartotojų laiko ir apsibrėžkite, ar dirbate tik su įmonėmis? O gal tik su tam tikros srities atstovais? Kuo aiškiau save pristatysite, tuo geriau!

Labai dažnai tinklalapio pagrindiniame puslapyje pamirštame pridėti veiksmo (angl. call to action) mygtukus, o jie yra yra labai svarbūs, nes lankytojui parodo, ko jūs iš jo tikitės (pavyzdžiui, užsiregistruoti konsultacijai arba nemokamam 15 min pokalbiui). 


Pavyzdys


Apie mane


Tikriausiai pastebėjote, jog įmonių puslapiai labai dažnai turi skiltis “apie mus”. Manau, jog specialistams ši skiltis yra dar svarbesnė nei įmonėms, nes vartotojai renkasi ne tik mūsų paslaugą, bet ir mus kaip asmenybes. Būtent ši vieta padės jums plačiau prisistatyti - kaip atradote savo sritį? Kokia yra jūsų patirtis? Kokiems klientams padėjote? Kokios yra jūsų vertybės? ir kt. Taip pat čia savo vietą gali atrasti ir atsiliepimai arba rekomendacijos, kurios sustiprins pasitikėjimą jumis. 


Pavyzdys


Paslaugos arba produktai


Dažniausiai tinklalapio tikslas būna ne tik supažindinti auditoriją su mūsų veikla, bet ir parduoti paslaugas arba produktus, todėl atskiras puslapis, kuriame išsamiai pristatomos paslaugos turėtų būti kiekvieno specialisto tinklalapyje. 

Norite, kad paslaugų aprašymai labiau pritrauktų vartotojų dėmesį? Pabandykite aprašydami atskleisti, kokį pokytį suteiks jūsų paslauga, kokias problemas padės išspręsti. Tokiu atveju tikėtina, kad vartotojams kils mažiau klausimų ir jie greičiau apsispręs. 

Be to, labai svarbus aspektas - kainos. Nerodant paslaugų ar produktų kainų galite prarasti dalį klientų, nes tikrai ne visi skirs laiko rašyti jums dėl paslaugų kainų. Tad nurodyti kainas yra būtina, o jeigu kainos varijuoja, tai tuomet svarbu nurodyti arba kainą nuo, arba kainos rėžius, kad vartotojas galėtų orientuotis, ar ši paslauga jam yra prieinama. 



Pavyzdys


Nuolaidos kodas domenams ir el. svetainių talpinimui: INDRESIRKIENE10



Tinklaraštis


Ar tikrai tinklaraštis yra būtinas? Ne visai, tačiau jis turi nemažai privalumų. Tai ne tik padės jums atsirasti Google paieškoje aukštesnėse pozicijose, bet ir formuos jūsų ekspertiškumą. Būtent tinklaraštyje niekas neribos jūsų simbolių limito, todėl galėsite detaliai analizuoti tam tikras problemas ar tiesiog pasidalinti savo patirtimi. 

Beje, tinklaraštį pakeisti gali ir jūsų tinklalaidės (angl. podcast) skiltis. Šioje vietoje siūlau savęs neriboti ir, pasirinkus patogiausią turinio pateikimo būdą, pildyti tinklalapį nuolat. 



Pavyzdys


Kontaktai


Žmonės susipažinę su jumis, pamatę jūsų paslaugas ir jomis susidomėję, tikrai norės susisiekti, todėl būtina tinklalapyje nurodyti kontaktus. Tai gali būti jūsų tel. nr, el. pašto adresas, nuorodos į socialinius tinklus ir / arba kontaktų forma. Visi šie sprendimai yra tinkami iki tol, kol vartotojas patogiai randa jūsų kontaktus ir jam nereikia ilgai ieškoti, kaip su jumis susisiekti. Prisiminkite - kuo sunkiau vartotojas ras informaciją, tuo didesnė tikimybė, kad tinklalapį jis paliks nesusisiekęs su jumis. 


Pavyzdys


O kaip su spalvomis, šriftais ar kitais efektais?


Tai yra beveik paskutinis žingsnis prie kurio prieinama tik tada, kai žinote tinklalapio išdėstymą ir tik tada, kai tas išdėstymas yra patogus lankytojams. Patikėkite, jeigu tinklalapis nebus patogus vartotojui, jokios spalvos ar efektai neišgelbės. Tik tuomet, kai susitvarkome su patogiu išdėstymu, struktūra, galime pereiti prie išorės elementų. 

Kuriant tinklalapį nepamirškite, kad patogumas / funkcionalumas + grožis / estetika atneš geriausius rezultatus. Eleminavus bent vieną iš sudedamųjų rezultatas nebus toks geras. Beje, kartais paprastumas tikrai laimi prieš sudėtingus ir įmantrius sprendimus, todėl nepergyvenkite, jeigu kuriant tinklalapį nepavyko įgyvendinti vienų ar kitų sudėtingų sprendimų. 


Apie tai, kodėl specialistams apskritai reikia internetinio tinklalapio ir socialiniai tinklai ne visada yra geriausia išeitis, kviečiu paskaityti čia


Jeigu norite užsirezervuoti savo internetinės svetainės domeną jau dabar bei užsisakyti internetinės svetainės talpinimo paslaugą, dalinuosi su jumis savo nuolaidos kodu, kuris suteiks 10% nuolaidą: INDRESIRKIENE10 ( http://www.hostinger.lt/indresirkiene10 )

-

Straipsnis parengtas bendradarbiaujant su Hostinger.


Kiti naudingi straipsniai:

Prenumeruokite ir sužinokite pirmieji!

Ar norėtumėte du kartus per mėnesį gauti laišką su mano rekomendacijomis socialinių tinklų komunikacijai?

Daugiau patarimų apie socialinių tinklų komunikaciją ir prekės ženklo vystymą: